Näidistund
Uus materjal (15 min)
- Loe teksti sektsioonis „Rütmirõõm“. Tutvu Aafrika geograafilise asendi, muusika esituslaadi, pillide ja kõlaga; õpi tundma mõisteid „polürütmia“ ja „pentatoonika“.
- Kuula ja vaata klippe marimbafonist ja ksülofonist.
- Kuula, kuidas kõlab „kõnelev trumm“.
Ülesannete lahendamine (25 min)
- Lahenda valikvastuste ja lünkadega ülesanne.
- Kuula peatükis toodud muusikanäiteid eri hõimude muusikast. Võrdle näiteid ja kirjuta üles oma tähelepanekud.
- Kuula Kesk-Aafrika laulu heliklippi ning jälgi kõrval olevat nooti koos selgitustega.
Tagasiside (5 min)
- Anna õpetajale teada tekkinud küsimustest.
- Saada tunnis tehtud töö õpetajale.
Soovitused iseseisvaks tööks
Video
- Õpi selgeks polürütmiaharjutus ja saada sellest tehtud filmiklipp õpetajale/teistele õpilastele.
- Improviseeri käepäraste vahenditega üks trummilugu, kasuta Aafrika muusikale omaseid võtteid. Filmi oma „teos“ üles ja saada teistele.
Internet
- Uuri Aafrika kultuurielu kohta.
- Otsi pildilisi ja helilisi näiteid.
Mõned näited
Laulud | Leia Aafrika popmuusikuid. Too välja erinevusi teiste mandrite popmuusikaga. Kõrvuta kahte eri mandri muusikanäidet. |
Pillid | Leia helinäiteid peatüki piltidel kirjeldatud pillide kohta. Otsi lisa! |
Värvid | Too välja Aafrikale iseloomulik koloriit. Püüa leida seletust, millest see on tekkinud. |
Kombed | Otsi teavet Aafrika traditsiooniliste sündmuste kohta (pidustused, matused, töö jne). |
Kunst | Leia iseloomulikku Aafrika kujutavale- või teatrikunstile. |