Vahendid soovituslike praktiliste tegevuste jaoks
Erinevaid esemeid kompimiseks ja sorteerimiseks. (*Kompimismäng. / Sorteerimisülesanne.)
MÄNG. 1. Mis on kotis?
2. Asjade sorteerimine.
1. Asjad ja asjade hind
1. Vaata pilte. Vasta küsimustele.
- Mis asi on pildil? Mille jaoks seda asja on vaja?
- Mis nendest asjadest on sinu kodus?
2. Kust neid asju saab?
- Mis asju saad osta poest?
- Mis asi maksab poes palju (vähe)?
- Asi on kallis. See maksab palju.
- Asi on odav. See maksab vähe.
3. Mis asju ei saa poest? Vali pildid.
2. Asjade hind
1. Vaata pilti. Leia: MART, KEVIN.
2. Vasta küsimustele.
- Mis asi oli Kevinil?
- Mida tahtis Mart teha?
- Mida Mart pakkus Kevinile?
- Mida Mart soovis Kevinilt vastu?
- Mis sa arvad? Kas Kevin oli nõus vahetama?
*Vestlus. Selgitus õpetajalt.
Ühes koolis juhtus selline lugu.
MART | Vahetame! | KEVIN | . . . |
3. Teele ja Timo
1. Vaata pilte. Vasta küsimustele.
- Kes on pildil? (poiss/tüdruk)
- Mis tuju on lapsel? (rõõmus / kurb) Mille järgi otsustad?
LAPSE NIMI | LAPSE TUJU |
Teele Timo | ... on kurb ... on rõõmus |
2. Loe sõnad. Lohista õige pilt.
3. Moodusta laused. (Teele on ...)
- KURB TIMO
- KURB TEELE
- RÕÕMUS TEELE
- RÕÕMUS TIMO
4. Asja väärtus
1. Kuula. Vaata pilti. Kelle asi on pildil? Loe. Vali lapse nimi.
1. Karu on (kellel?)
- TIMOL
- TEELEL
2. Taldrik on (kellel?)
- TIMOL
- TEELEL
2. Kuula lauseid.
- Otsusta. Mis tuju on lapsel?
- Loe lause. Vali lause lõppu õige sõna (rõõmus, kurb).
3. Vasta õpetaja küsimustele.
- Mis tegi lapse rõõmsaks (kurvaks)?
- Mis võis edasi juhtuda? (Kellele laps rääkis? Mida laps rääkis? jne)
- See asi meeldib väga.
- See asi on armas.
- See asi on lapse jaoks kallis.
4. Mis asi on sinu jaoks tähtis? (armas/meeldib väga/teeb tuju heaks)
5. Asju saab korda teha
1. Vaata pilte.
- Kelle riided need on?
- Mis juhtus särgiga (kleidiga)?
MIKU särk | MIIA kleit |
2. Loe. Vasta küsimustele.
- Mis lapsel juhtus?
- Mida ... soovis teha?
- Kas laps arvab õigesti?
- Mida see laps peaks tegema?
1. Ema! Ostame mulle uue särgi. | ||
1. Minu kleidil tuli nööp ära. | ||
- Alati pole vaja uut asja.
- Asju saab teha korda.
6. Vana-aja asjad
1. Vaata pilti. Vasta küsimustele.
- Mis on pildil?
- Mida inimene (teeb) tegi selle asjaga?
- See mänguasi on üks loom. Mis loom see võiks olla?
Vanal ajal olid asjad teist-sugused.
press-raud | viisud - 1 viisk | mängu-asi |
2. Leia asjale paariline. Lohista pildid.
PRAEGU
VANASTI
mängu-asi = LELU
7. Vanad asjad
1. Vasta küsimustele.
- Kas sinu koolis (kodus) on vana-aja asju?
- Mis on sinul uus (vana) asi?
- Mis asi on sinu klassis uus (vana)?
2. Loe. Õpi küsima.
A. Küsi küsimusi õpetajalt.
B. Küsi küsimusi emalt või isalt.
A. KÜSI KOOLIS
- Mis on klassis kõige vanem asi?
- Kuidas see sattus meie klassi?
B. KÜSI KODUS
- Mis on kodus kõige vanem asi?
- Kuidas see sattus meie koju?
8. Muuseum
1. Loe. Vasta õpetaja küsimustele.
1. Vanu asju näen muuseumis. | ||
Muuseumis käitun nii. | ||
2. Vaata videot. Vasta õpetaja küsimustele.
9. Erinevad muuseumid
1. Eestis on palju muuseume. Vaata fotot. Loe.
- Kus see muuseum asub?
- Mis asjad on selles muuseumis?
2. Vasta küsimustele.
- Kas sina oled käinud muuseumis?
- Kas sinu kodukohas on muuseum?
- Mis asju sa tahaksid muuseumis näha? Vaata fotosid. Vali.