Параграф 1.6 (Inimeseõpetus 4. kl)

Klassiõhtu ettevalmis­tamine

Kuula, vaata, loe!

Mida tahavad Peeter ja Maria klassis arutada?

„Ma nägin eile oma sõpra Kaidot.
​Ta rääkis, et neil oli
​eelmisel nädalal klassi-õhtu.
​Uurisin tema käest, mida nad peol tegid ja kuidas neil läks.
​Meil ei ole sel aastal veel klassi-õhtut olnud. Kui teeks?“

„Hea mõte!
​Meil sobiks teha sügise alguse pidu.
​Arutame klassis!“

„Arutame jah! Millal klassi-õhtu teha?
​Mida me klassi-õhtul teeme?
​Kes peo ette valmistab ja kes pärast koristab? Kõike seda tuleb arutada.
​Peame kindlasti õpetaja ka appi kutsuma.“

Kaido klassi pidu

Keda õnnitlesid lapsed oma klassi-õhtul?

Märgi tekstis lause.

Peo ette-valmistamine

Loe.

Kaido klassi pidu toimus nende oma klassi-ruumis.
​Lapsed moodustasid kaks toimkonda.
​Poisid olid mööbli paigutamise toimkonnas.
​Nad lükkasid lauad ja toolid klassi seina äärde.
​Nii jäi keset klassi rohkem ruumi.

Tüdrukud olid laua-katmise ja
​kaunistamise toimkonnas.
​Nad katsid klassi ühte nurka Rootsi laua.
​Laual olid erinevad suu-pisted: kartuli-krõpsud, väikesed või-leivad, küpsised, õuna-viilud, ploomid, porgandi- ja kaalika-lõigud.
​Laua keskel oli kaks joogi-kannu.
​Morss oli roosat värvi ja õuna-mahl kollane.
​Laud oli rikkalik ja värviline.

Peo käik

Loe.

Mõlema toimkonna liikmed mõtlesid, mida peol teha.
​Lapsed soovisid, et kõigil oleks lõbus.
​Algul oli nime-kirjas palju võistlusi ja mänge.
​Koos valiti välja kaks mängu.
​Peo kavas oli ka tantsimine ja laulmine.

Pidu algas sünni-päeva-lauluga.
​Seda oskasid kõik ja laul kõlas võimsalt.

Mängud olid lõbusad.
​Neid oleks võinud veelgi rohkem olla.
​Tantsimine küll välja ei tulnud.
​Poisid tahtsid tantsimise asemel hoopis võistlus-mänge mängida.

Peo lõpetamine

Loe.

Kaido ütles, et kaks tundi läks kiiresti. Oli väga lõbus.
​Otsustati, et järgmise klassi-õhtu teevad nad pikema.

Pärast pidu oli vaja klass ära koristada.
​Seda tehti koos, sest nii sai kõige kiiremini.

Mõtle ja vasta küsimusele

  • Miks lapsed kõik koos klassi koristasid?

Kas ma tean?

  • Mis päeval klassi-õhtu toimus?
  • Kui kaua klassi-õhtu kestis?
  • Keda lapsed klassi-õhtul õnnitlesid?
  • Mida Kaido klassiõhtule minekuks selga pani?
  • Kuidas lapsed klassi peoks ette valmistasid?
  • Mida lapsed klassi-õhtul tegid?
  • Mis jooke ja näkse lapsed jõid ja sõid?
  • Kes klassi pärast pidu ära koristas?

Enne pidu tuleb kokku leppida:

  • mille puhul pidu korraldada.
  • millal pidu toimub.
  • kes joonistab kuulutuse.
  • kuidas peol riietuda.
  • kuidas klass kaunistada.
  • kes mida laua peale toob.
  • kuidas laud katta.
  • mida peol teha.
  • kes klassi koristab.

Meie klassi-õhtu toimub .

Pidu algab kell  ja lõpeb kell .

Peo korraldame  tähistamiseks.

Peo kuulutuse joonistavad .

Klassi kaunistamise toimkonnas on .

Laua katmise toimkonnas on .

Lauale toome .

Mängude korraldamise toimkonnas on .

Võistluste korraldamise toimkonnas on .

Pärast pidu koristavad klassi .

Nüüd ma tean!

  • Klassi-õhtu korraldamiseks on vaja moodustada toimkonnad.
  • Üks toimkond seab peo-ruumi valmis ja kaunistab selle.
  • Teine toimkond mõtleb välja, mida lõbusat peol teha.

Tööleht

Будь ласка, зачекайте