Tunni ülesehitus
- Tutvumine õpikuga, 15 min
- Viktoriin, 10 min
- MK logo kujundamine, 17 min
- Kokkuvõte viktoriinist, 3 min
Ettevalmistus
Õpetaja
- varub märkmepabereid viktoriiniks;
- lõikab iga õpilase jaoks A3 paberist T-särgi kujutise;
- prindib soovi korral tabeli viktoriini tulemuste märkimiseks.
Eelteadmised
Õpilane
- tunneb arve 10 000-ni;
- liidab ja lahutab arve nii peast kui ka kirjalikult;
- tunneb korrutustabelit;
- tunneb mõõtühikuid;
- korrutab ja jagab kahekohalist arvu ühekohalise arvuga;
- tunneb geomeetrilisi kujundeid.
Tunni eesmärgid
Õpilane
- saab teada, milliseid teemasid matemaatikas õppima hakatakse;
- meenutab eelmisel aastal õpitut.
Seotud materjal
- ptk 1.1 „Kuidas seda õpikut kasutada?“
- lk 6–7
Märksõnad ja meetodid
- Paberõpik, digiõpik
- Rühmatöö, viktoriin, MK logo kujundamine T-särgi jaoks
Lõiming
- Matemaatika 3. kl
Läbivad teemad
- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine (koostööoskuse arendamine)
- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus (T-särgi kujundamine)
- Väärtused ja kõlblus (koostöö rühmas)
1. Tutvumine õpikuga
15
- Õpiku sisukord. Õ lk 4–5
- Kuidas seda õpikut kasutada? Õ lk 6–7
- Tutvumine digiõpikuga. Opiq ptk 1.1
Kõigepealt tutvuvad õpilased paberõpikuga. Õpetaja palub õpilastel avada lk 4–5 sisukorra ja tutvuda, milliste teemadega neil tuleb esimesel poolaastal kokku puutuda. Seejärel palub ta õpilastel leida sisukorrast selline teema, millest nad varem pole kuulnud (nt jäägiga jagamine, pindala, kiirus, aeg ja teepikkus). Koos võiks üle vaadata ka lk 6–7 (Kuidas seda õpikut kasutada?) ning rääkida matemaatikaklubi ülesannetest.
Järgmisena tutvuvad õpilased digiõpikuga. Alustada tuleks digiõpiku kasutamisjuhendist. Õpetaja avab ekraanil ptk 1.1. Väga oluline on rõhutada, millised sümbolid on lubatud korrutamis-, jagamis- ja lahutamistehte jaoks ning seda, et avaldised tuleb sisestada ilma tühikuteta. Kui õpilane selles eksib, siis loeb arvuti tema vastuse valeks.
Distantsõpe
Õpilased töötavad kodus iseseisvalt läbi ptk 1.1. Videotunnis saavad õpilased küsida, kui midagi jäi arusaamatuks.
Pärast õpikutega tutvumist räägib õpetaja üldisest töökorraldusest (hindamine, kodutööd, töövahendid, järelvastamine jm).
2. Viktoriin
10
- Rühmade moodustamine
- Viktoriin
- Vastuste ülevaatamine
Õpetaja moodustab 4-liikmelised rühmad lähestikku istuvatest õpilastest.
Õpetaja annab igale rühmale 10 märkmepaberit vastuste kirjutamiseks ja mõned mustandipaberid arvutamiseks. Õpilastel tuleb märkmepaberid nummerdada. Iga rühm mõtleb endale nime ja kirjutab selle igale märkmepaberile. Õpetajal on tabel kokkuvõtete tegemiseks. Iga küsimuse järel toob igast rühmast üks liige vastusega sedeli õpetaja lauale. Õpetaja kontrollib vastused ja märgib tabelisse punktide arvu.
Distantsõpe
Kui tund toimub reaalajas, saavad ka kodus olevad õpilased viktoriinis osaleda.
Õpetaja võib viktoriini ülesanded saata neile ptk 2.1 ülesannete kogust. Lahendus tuleb saata õpetajale tagasi enne kui tunnis hakatakse õigeid vastuseid vaatama.
Pärast viktoriini võib koos üle vaadata kõikide ülesannete vastused.
3. MK logo kujundamine
20
- Matemaatikaklubi liikmete T-särgi kujundamine
Õpetaja annab igale õpilasele T-särki kujutava paberi. Õpilase ülesandeks on välja mõelda, milline võiks olla matemaatikaklubi (MK) liikme T-särk koos logoga. Kes jõuab, võib kujundada nii särgi esiosa kui ka seljaosa.
Distantsõpe
Õpetaja annab õpilastele aega umbes 5 minutit, et nad saaksid kodust otsida mingi paberi (nt A4 paber), käärid ja värvipliiatsid.
Seejärel näitab õpetaja õpilastele paberist T-särki ja palub neil paberist sarnase särgi välja lõigata.
Õpetaja kirjeldab tööülesannet ja lepib kokku, kuidas ja millal õpilased kujundatud T-särgi temale esitavad.
Võimaluse korral võiks õpetaja kinnitada klassiruumi nööri, et õpilased saaksid oma T-särgi riputada pesulõksude abil nöörile.
Klassis võib teha ka hääletuse, et selgitada välja kõige rohkem hääli saanud kujundus. Koostöös käsitöö õpetajaga võiks mõelda ka selliste särkide tegemisele.
Sel ajal, kui õpilased tegelevad T-särgi kujundamisega, saab õpetaja teha kokkuvõtte viktoriinist.
Enne tunni lõppu teeb õpetaja teatavaks viktoriini võitja.
Kodutöö ja tunni kirjeldus
Kodutöö
Tunni kirjeldus
Kuidas seda õpikut kasutada? Viktoriin, MK logo väljamõtlemine, T-särgi kujundamine |
Õ lk 6–7, Opiq ptk 1.1 |