Tegevus snaipritule alla sattudes
Olukord: üksus satub liikumisel või peatudes snaipritule alla.
Tegevus: üksus varjub, varjab ennast snaipritule eest suitsukatet kasutades ja liigub esimesel võimalusel ohualast välja.
Liikuv või peatuv üksus võib sattuda vastase snaipritule alla. Snaipri asukohta on enamasti peaaegu võimatu tuvastada, seega on kõige mõistlikum kiiresti liikuda lähimasse varjatud kohta. Tegevus peaks olema järgmine.
- Snaipritule tuvastades (tavaliselt pihtasaanud võitleja, heal juhul möödalask ja alles tunduvalt hiljem lasu kuuldav heli), annavad võitlejad koheselt teistele teada: „SNAIPER!“ ja kõik heidavad maha, et varjuda.
- Pealik otsustab kiiresti lähima varje suuna ja kauguse ning annab sellest üksusele teada (analoogne kaudtule alla sattumisega).
- Üksus heidab suitsugranaadid mitmes suunas enda ümber ja ootab, kuni suitsukate on piisavalt tihe.
- Pealiku käskluse peale „LIIGUME!“ liigub üksus kiiresti määratud varje suunas, võttes kaasa tabamuse saanud võitlejad.
- KPst liigutakse jälle kiiresti välja pärast rutiinset kontrolli (laskemoon, mehed, varustus) ja kiiret esmaabi andmist haavatutele. Soovitatav on liikumissuunda muuta, et mitte anda vastasele võimalust ette arvata üksuse teekonda.