Soovitatavad vahendid: sõnakaardid õpilastele kuude nimetustega (märts, aprill, mai).
1. Aastaajad
- Vaata pilti. (Ül 1)
- Mis aastaaeg on pildil? Vali õige sõna.
- Mille järgi otsustasid?
✰
- Vaata tabelit. (Ül 2)
- Loe aastaaja nimetus. Ütle kuude nimetused.
- Trüki puuduvad tähed. (Ülevalt alla).
SÜGIS | ||
E | ||
P | ||
T | ||
E | ||
M | ||
B | ||
E | ||
R |
TALV | ||
2. Kevad
- Loe Mari sõnad.
- Millal algab kevad?
- Mis aastaaeg on enne kevadet?
Pärast talve algab kevad. |
- Vaata pilti.
Kirjelda (õpetaja abiga).
✰
- Vaata pilte. (Ül 3)
- Mis aastaaeg on pildil? Vali sõna.
- Võrdle pilte. ( Õp küsimuste abil.)
3. Loodus kevadel
- Loe laused. Vali õige pilt. (Ül 4)
- Mis lilled õitsevad puu all?
Vaata pilte.
✰
- Vaata videot.
ÕPETAJALE (vaatluse juhtimine)
Juhtige vaatlust. Tehke stopp-pause, küsige küsimusi nähtu kohta. Näiteks:
- Missugune on taevas?
- Mis loom (lind) on pildil?
- Mis kasvavad kevadel metsas?
- Mis on puu okste küljes?
- Keda nägid videos? (Ül 5)
Vali sõnad. (Klõpsa õigel sõnal.) - Pane silmad kinni. Kuula videot.
Mis helisid kuuled looduses?
KEVAD
VIDEOS OLID ...
4. Kevadkuud
- Vaata pilti. Vasta küsimustele.
- Mis puu on pildil?
- Missugune on kask?
- Mida näed puu all?
- Loe. Nimeta kevadkuud.
KEVAD | ||
märts | aprill | mai |
MÄNG "Mis kuu nimetus on puudu?"
- Vahendid: sõnasildid (kuude nimetused)
- Õpetaja asetab lauale (tahvlile) ritta 2 sõnasilti: Mis kuud ei ole? (Soovitav on asetust varieerida: ülevalt alla / vasakult paremale.)
- Kuhu sobib selles reas MAI (jt)? (Kontroll: sõnasilt asetatakse õigesse kohta, nimetatakse kuud õiges järjekorras).
✰
- Järjesta kevadkuude nimetused. (Ül 6)
- MÄRTS
- MAI
- APRILL
5. Tähtpäevad kevadel
- Vaata pilti. Mis on pildil? (Ül 7)
- Loe. Vasta küsimustele.
- Mis tähtpäev see on?
- Mis kuus on see tähtpäev sel aastal? Vali õige sõna.
- Mida sa teed sellel päeval?
ÕPETAJALE (munadepüha aeg)
Munadepüha (lihavõttepüha) on liikuv püha, võib olla märtsis või aprillis.
6. Kokkuvõte
Loe. Täida lüngad. (Ül 8)
- KEVAD ON
- KEVAD-KUUD ON:
- m
- a