Autorid
Helle Pullmann, Kaia Kastepõld-Tõrs, Tõnu Viik, Jaan Lahe, Igor Gräzin, Rein Teesalu, Andrei Hvostov, Marko Mihkelson, Rein Ruutsoo, Edvard Ljulko, Kadri Klementi, Ragne Kõuts, Margit Keller, Mari Järvelaid, Gristel VõsaÜlesannetekogu autorid
Viktoria Marmor, Tiiu Laan, Kaarel Rundu, Margit Keller, Triin Pukk, Liisi Rannast-Kask, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Mari-Liis AulerVäljaandja
-
Õppekomplektis on 65 peatükki ning 335 ülesannet, millest 96 on õpikus ja 239 ülesannetekogus.
-
Autorid
Helle Pullmann, Kaia Kastepõld-Tõrs, Tõnu Viik, Jaan Lahe, Igor Gräzin, Rein Teesalu, Andrei Hvostov, Marko Mihkelson, Rein Ruutsoo, Edvard Ljulko, Kadri Klementi, Ragne Kõuts, Margit Keller, Mari Järvelaid, Gristel Võsa -
Ülesannetekogu autorid
Viktoria Marmor, Tiiu Laan, Kaarel Rundu, Margit Keller, Triin Pukk, Liisi Rannast-Kask, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Mari-Liis Auler -
Aine
Ühiskonnaõpetus, inimese- ja ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus -
Klass
8. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
8. klassi inimese- ja ühiskonnaõpetuse õppekomplekt ühendab inimese-, tervise- ja ühiskonnaõpetuse teemasid. Õppekomplekt on jaotatud üheteistkümneks teemaplokiks, mis käsitlevad inimest ja tema sotsiaalset keskkonda, ühiskonna toimimise põhitõdesid ning tervist tugevdavat ja väärtustavat eluviisi. Õppekomplekt toetab sotsiaalvaldkonna üldpädevuste kujundamist ja nende lõimingut teiste ainevaldkondadega.
Õppeteksti juurde kuuluvad huvipakkuvad ja teemat näitlikustavad lisatekstid ning rohke pildimaterjal. Arutlema ärgitavad küsimused ja interaktiivsed ülesanded aitavad loetud materjali kinnistada ja teadmisi kontrollida. Nagu teistegi õppekomplektide puhul, hõlbustab õppimist võimalus enda jaoks olulist teksti esile tõsta ning lisada õpikusse oma materjali. Seda saavad teha nii õpilased kui õpetaja. Õpetaja saab enda lisatud materjali muuta kättesaadavaks ka õpilastele.
Iga peatüki juurde kuulub peale enesekontrolli võimaldavate ülesannete ka ülesannete kogu, kust õpetaja saab kas individuaalselt või kogu klassile kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks ülesandeid määrata. Ülesanded arendavad nii loovust, kriitilist mõtlemist kui ka iseseisva töö oskust. Ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata.
Väljaandja kinnitab: õppekomplekt vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Mina kui isiksus
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Minapilt |
1.2. |
Isiksus. I
Tasuta tutvumiseks! |
1.3. | Isiksus. II |
1.4. | Kokkuvõte. Mina kui isiksus |
2. Mina ja teised
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Inimene on sotsiaalne olend |
2.2. | Suhtlemisoskus |
2.3. | Suhted |
2.4. | Konflikt |
2.5. | Kokkuvõte. Mina ja teised |
3. Kultuur
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Kultuur |
3.2. | Kultuuri mõju inimesele |
3.3. | Rahvuskultuur ja kultuurikonflikt |
3.4. | Moraal ja eetika |
3.5. | Mis on õnn? |
3.6. | Kokkuvõte. Kultuur |
4. Religioon
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Religioon |
4.2. | Inimene ja religioon |
4.3. | Religioonid maailmas |
4.4. | Religioonid Eestis |
4.5. | Religioon ja ühiskond |
4.6. | Kokkuvõte. Religioon |
5. Riik ja õigus
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Mis on riik? |
5.2. | Riigikord |
5.3. | Õigus ja õigussüsteemid |
5.4. | Kohtupidamine Eestis |
5.5. | Kokkuvõte. Riik ja õigus |
6. Esmaabi
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Õnnetused ja esmaabi. I |
6.2. | Õnnetused ja esmaabi. II |
6.3. | Haigused ja esmaabi |
6.4. | Kokkuvõte. Esmaabi |
7. Kodanikuühiskond
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Kodanikuühiskond |
7.2. | Kodanikualgatus |
7.3. | Noored kodanikuühiskonnas |
7.4. | Õpilasesindus |
7.5. | Noortevolikogu |
7.6. | Noorteühingud ja -grupid |
7.7. | LISA. Muinsuskaitse ja kodanikualgatus |
7.8. | Kokkuvõte. Kodanikuühiskond |
8. Meedia
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Meedia ajalugu |
8.2. | Meedia roll, vabadus ja piirid |
8.3. | Teabe tõlgendamine |
8.4. | Turunduse sõnum |
8.5. | Meediamajandus |
8.6. | Autori õigused |
8.7. | Kokkuvõte. Meedia |
9. Rahvusvahelised suhted
Järg |
Peatükk |
---|---|
9.1. | Rahvusvahelised suhted |
9.2. | Eesti välispoliitika |
9.3. | Eesti ja Euroopa Liit |
9.4. | Eesti ja NATO |
9.5. | Kokkuvõte. Rahvusvahelised suhted |
10. Uimastid
Järg |
Peatükk |
---|---|
10.1. | Mis on uimastid? |
10.2. | Kofeiin |
10.3. | Tubakas |
10.4. | Alkohol |
10.5. | Narkootikumid ja nende mõju |
10.6. | Kokkuvõte. Uimastid |
11. Seksuaalsus
Järg |
Peatükk |
---|---|
11.1. | Areng ja kasvamine |
11.2. | Muutused murdeeas |
11.3. | Seksuaalsus |
11.4. | Turvaline seksuaalkäitumine |
11.5. | Seksuaalsel teel levivad haigused |
11.6. | Kokkuvõte. Seksuaalsus |
12. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
12.1. | Mõisted |
12.2. | Sõnaseletused |
12.3. | Impressum |