Autorid
Anu Aavik, Toivo Aavik, Jüri Allik, Lembit Andresen, Mari-Liis Auler, Igor Gräzin, Kenn Konstabel, Marika Paaver, Mihkel ZilmerÜlesannetekogu autorid
Maarja Rammo, Jüri Allik, Marika PaaverVäljaandja
-
Õppekomplektis on 32 peatükki ning 192 ülesannet, millest 64 on õpikus ja 128 ülesannetekogus.
-
Autorid
Anu Aavik, Toivo Aavik, Jüri Allik, Lembit Andresen, Mari-Liis Auler, Igor Gräzin, Kenn Konstabel, Marika Paaver, Mihkel Zilmer -
Ülesannetekogu autorid
Maarja Rammo, Jüri Allik, Marika Paaver -
Aine
Ühiskonnaõpetus, inimese- ja ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus -
Klass
4. klass, 5. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
Avita -
Õppekava
Riiklik õppekava 2011, Riiklik õppekava 2023 -
Kuulub paketti
II kooliastme „Inimese ja ühiskonna“ 1. õppekomplekt ühendab paberõpiku ja -töövihiku materjali. Kõige paremini sobib õppekomplekt inimese- ja ühiskonnaõpetuse ühendatud tundidesse, kuid soovi korral saab aineid ka eraldi õpetada. Soovitame 4. klassile.
Sarja juhatab sisse kooli ja õppimist käsitlev teemaplokk, kus tuttavat keskkonda ja tegevust vaadatakse eri nurkade alt ning püütakse olemasolevaid teadmisi uutega siduda. Seejärel keskendutakse noore inimese sisemaailmale ning suhetele teistega. Kahes esimeses plokis on kõik see seotud ühiskonnaga. Viimane teema keskendub tervishoiule.
Õpiku peatükkide materjali aitavad omandada interaktiivsed ülesanded, rohke pildimaterjal ning võimalus enda jaoks olulist teksti esile tõsta. Nii õpilased kui ka õpetaja saavad lisada õpikusse oma materjali, õpetaja saab enda lisatu muuta kättesaadavaks ka õpilastele. Iga peatüki juurde kuuluvast ülesannete kogust saab õpetaja määrata ülesandeid nii individuaalseks lahendamiseks kui ka tervele klassile kodus või tunnis lahendamiseks. Ülesannete kogu ülesandeid on võimalik ka hinnata.
Väljaandja kinnitab: õppekomplekt vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Kool
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. |
Kool enne meid
Tasuta tutvumiseks! |
1.2. | Kool tänapäeval |
1.3. | Reeglid koolis |
1.4. | Õppimine |
1.5. | Mis aitab õppida? |
1.6. | Kuidas me mõtleme? |
1.7. | Vägivald koolis |
1.8. | Kordamine |
2. Mina ja teised
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Nimi |
2.2. | Minapilt |
2.3. | Emotsioonid ja kehakeel |
2.4. | Hoolivus |
2.5. | Hoolivus ja abistamine |
2.6. | Tahe ja eesmärgid |
2.7. | Väärtushinnangud. Mis on sulle oluline? |
2.8. | Inimesed on erinevad |
2.9. | Konflikt |
2.10. | Kordamine |
3. Ühiskond
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Kellest koosneb ühiskond? |
3.2. | Küla ja linn |
3.3. | Rahvas ja rahvus |
3.4. | Riik |
3.5. | Kordamine |
4. Tervishoid
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Tervis |
4.2. | Tervise hindamine |
4.3. | Eluviis |
4.4. | Tervislik toitumine |
4.5. | Tervis ja meelemürgid |
4.6. | Kordamine |
5. Impressum
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Impressum |
6. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Mõisted |
6.2. | Sõnaseletused |