Tekijät
Helle Pullmann, Kaia Kastepõld-Tõrs, Tõnu Viik, Jaan Lahe, Igor Gräzin, Rein Teesalu, Andrei Hvostov, Marko Mihkelson, Rein Ruutsoo, Edvard Ljulko, Kadri Klementi, Ragne Kõuts, Margit Keller, Mari Järvelaid, Gristel VõsaTehtäväkokoelman tekijät
Viktoria Marmor, Tiiu Laan, Kaarel Rundu, Margit Keller, Triin Pukk, Liisi Rannast-Kask, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Mari-Liis AulerKustantamo
-
Oppimateriaali sisältää 65 lukua ja 335 tehtävää, joista 96 sijaitsee kirjan luvuissa ja 239 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Helle Pullmann, Kaia Kastepõld-Tõrs, Tõnu Viik, Jaan Lahe, Igor Gräzin, Rein Teesalu, Andrei Hvostov, Marko Mihkelson, Rein Ruutsoo, Edvard Ljulko, Kadri Klementi, Ragne Kõuts, Margit Keller, Mari Järvelaid, Gristel Võsa -
Tehtäväkokoelman tekijät
Viktoria Marmor, Tiiu Laan, Kaarel Rundu, Margit Keller, Triin Pukk, Liisi Rannast-Kask, Hanna-Liis Kaarlõp-Nani, Mari-Liis Auler -
Aine
Yhteiskuntaoppi, terveystieto ja yhteiskuntaoppi, terveystieto -
Luokka
8. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011, Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
8. klassi inimese- ja ühiskonnaõpetuse õppekomplekt ühendab inimese-, tervise- ja ühiskonnaõpetuse teemasid. Õppekomplekt on jaotatud üheteistkümneks teemaplokiks, mis käsitlevad inimest ja tema sotsiaalset keskkonda, ühiskonna toimimise põhitõdesid ning tervist tugevdavat ja väärtustavat eluviisi. Õppekomplekt toetab sotsiaalvaldkonna üldpädevuste kujundamist ja nende lõimingut teiste ainevaldkondadega.
Õppeteksti juurde kuuluvad huvipakkuvad ja teemat näitlikustavad lisatekstid ning rohke pildimaterjal. Arutlema ärgitavad küsimused ja interaktiivsed ülesanded aitavad loetud materjali kinnistada ja teadmisi kontrollida. Nagu teistegi õppekomplektide puhul, hõlbustab õppimist võimalus enda jaoks olulist teksti esile tõsta ning lisada õpikusse oma materjali. Seda saavad teha nii õpilased kui õpetaja. Õpetaja saab enda lisatud materjali muuta kättesaadavaks ka õpilastele.
Iga peatüki juurde kuulub peale enesekontrolli võimaldavate ülesannete ka ülesannete kogu, kust õpetaja saab kas individuaalselt või kogu klassile kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks ülesandeid määrata. Ülesanded arendavad nii loovust, kriitilist mõtlemist kui ka iseseisva töö oskust. Ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata.
Väljaandja kinnitab: õppekomplekt vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Mina kui isiksus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. | Minapilt |
1.2. |
Isiksus. I
Tutustu ilmaiseksi! |
1.3. | Isiksus. II |
1.4. | Kokkuvõte. Mina kui isiksus |
2. Mina ja teised
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Inimene on sotsiaalne olend |
2.2. | Suhtlemisoskus |
2.3. | Suhted |
2.4. | Konflikt |
2.5. | Kokkuvõte. Mina ja teised |
3. Kultuur
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Kultuur |
3.2. | Kultuuri mõju inimesele |
3.3. | Rahvuskultuur ja kultuurikonflikt |
3.4. | Moraal ja eetika |
3.5. | Mis on õnn? |
3.6. | Kokkuvõte. Kultuur |
4. Religioon
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Religioon |
4.2. | Inimene ja religioon |
4.3. | Religioonid maailmas |
4.4. | Religioonid Eestis |
4.5. | Religioon ja ühiskond |
4.6. | Kokkuvõte. Religioon |
5. Riik ja õigus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Mis on riik? |
5.2. | Riigikord |
5.3. | Õigus ja õigussüsteemid |
5.4. | Kohtupidamine Eestis |
5.5. | Kokkuvõte. Riik ja õigus |
6. Esmaabi
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Õnnetused ja esmaabi. I |
6.2. | Õnnetused ja esmaabi. II |
6.3. | Haigused ja esmaabi |
6.4. | Kokkuvõte. Esmaabi |
7. Kodanikuühiskond
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
7.1. | Kodanikuühiskond |
7.2. | Kodanikualgatus |
7.3. | Noored kodanikuühiskonnas |
7.4. | Õpilasesindus |
7.5. | Noortevolikogu |
7.6. | Noorteühingud ja -grupid |
7.7. | LISA. Muinsuskaitse ja kodanikualgatus |
7.8. | Kokkuvõte. Kodanikuühiskond |
8. Meedia
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
8.1. | Meedia ajalugu |
8.2. | Meedia roll, vabadus ja piirid |
8.3. | Teabe tõlgendamine |
8.4. | Turunduse sõnum |
8.5. | Meediamajandus |
8.6. | Autori õigused |
8.7. | Kokkuvõte. Meedia |
9. Rahvusvahelised suhted
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
9.1. | Rahvusvahelised suhted |
9.2. | Eesti välispoliitika |
9.3. | Eesti ja Euroopa Liit |
9.4. | Eesti ja NATO |
9.5. | Kokkuvõte. Rahvusvahelised suhted |
10. Uimastid
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
10.1. | Mis on uimastid? |
10.2. | Kofeiin |
10.3. | Tubakas |
10.4. | Alkohol |
10.5. | Narkootikumid ja nende mõju |
10.6. | Kokkuvõte. Uimastid |
11. Seksuaalsus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
11.1. | Areng ja kasvamine |
11.2. | Muutused murdeeas |
11.3. | Seksuaalsus |
11.4. | Turvaline seksuaalkäitumine |
11.5. | Seksuaalsel teel levivad haigused |
11.6. | Kokkuvõte. Seksuaalsus |
12. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
12.1. | Mõisted |
12.2. | Sõnaseletused |
12.3. | Impressum |