Tekijät
Heiki Raudla, Paavo Palk, Tõnu ViikTehtäväkokoelman tekijät
Tarvo Siilaberg, Ardi Siilaberg, Madis SomelarKustantamo
Kuuluu paketteihin
-
Oppimateriaali sisältää 29 lukua ja 140 tehtävää, joista 25 sijaitsee kirjan luvuissa ja 115 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Heiki Raudla, Paavo Palk, Tõnu Viik -
Tehtäväkokoelman tekijät
Tarvo Siilaberg, Ardi Siilaberg, Madis Somelar -
Aine
Yhteiskuntaoppi -
Luokka
Lukio -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
Avita -
Opetussuunnitelma
Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2011, Valtakunnallinen opetussuunnitelma 2023 -
Kuuluu paketteihin
Gümnaasiumi ühiskonnaõpetuse õppekomplekti II osa jätkab I osa probleemikeskset ja arutlema kutsuvat lähenemist õppekava teemadele.
Õppekomplekt koosneb viiest teemavaldkonnast. Esimeses pööratakse tähelepanu majandusteooriale ja majanduse arengusuundadele. Teises osas on olulised teemad innovatiivsus, teadmus- ja loomemajandus, sotsiaalne turvalisus, tarbimine ja tööturg. Õppekomplekti kolmandas teemavaldkonnas keskendutakse maailmapoliitikale, rahvusvahelisele suhtlemisele, globaalprobleemidele ning inimõigustele. Neljandast osast saab õpilane teavet Euroopa Liidu ajaloo, institutsioonide ja tegevusvaldkondade kohta, samuti noorte võimaluste kohta Euroopa Liidus. Viies teemaplokk on pühendatud kultuuriteooriale ning aitab õpilastel mõista teiste rahvaste kultuuri väärtuslikkust ja erinevaid maailmavaatelisi tõekspidamisi.
Olulisemale keskenduvat põhiteksti ilmestavad rohke ja ajakohastatud allikmaterjal (teabetekstid, dokumendid, seadused, statistika, kaardid, fotod, skeemid), kriitiliselt mõtlema ärgitavad küsimused ja teadmisi kinnistavad interaktiivsed ülesanded. Osa teemasid ja ülesandeid võimaldab ainetevahelist integratsiooni ajaloo, geograafia, filosoofia ja religiooniõpetusega. Iga peatüki juurde kuulub ka ülesannete kogu, millest õpetaja saab kas individuaalselt või tervele klassile tunnis või kodus lahendamiseks ülesandeid määrata ning neid pärast kontrollida ja hinnata. Teemaplokkide kokkuvõtetes on jagatud soovitusi edasiseks uurimiseks ja lugemiseks. Õppekomplekt võimaldab nii õpilastel kui ka õpetajal enda jaoks olulise tekstis esile tõsta või lisada oma materjali. Õpetaja saab enda lisatud materjali muuta kättesaadavaks ka õpilastele.
Väljaandja kinnitab: õpik vastab gümnaasiumi riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Majandus I
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. |
Majanduse põhitegurid
Tutustu ilmaiseksi! |
1.2. | Majanduse põhinäitajad ja tsüklilisus |
1.3. | Majanduspoliitika |
1.4. | Raha ja pangadus |
1.5. | Kokkuvõte. Majandus I |
2. Majandus II
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Teaduspõhine majandus |
2.2. | Tööturg |
2.3. | Tarbimine |
2.4. | Sotsiaalne turvalisus |
2.5. | Globaliseeruv majandus |
2.6. | Kokkuvõte. Majandus II |
3. Rahvusvahelised suhted
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Välispoliitika |
3.2. | Rahvusvahelised organisatsioonid |
3.3. | Globaalprobleemid |
3.4. | Sõda kui välispoliitika vahend |
3.5. | Kokkuvõte. Rahvusvahelised suhted |
4. Euroopa Liit
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Euroopa Liit |
4.2. | Euroopa Liidu institutsioonid |
4.3. | Euroopa Liidu tegevusvaldkonnad |
4.4. | Euroopa Liit ja noored |
4.5. | Kokkuvõte. Euroopa Liit |
5. Kultuur
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Kultuuri mõiste ja kujunemine |
5.2. | Kultuur ja inimloomus |
5.3. | Kollektiivne identiteet |
5.4. |
Kultuurimaailmad. Simulaakrumid ja hüperreaalsus |
5.5. | Kokkuvõte. Kultuur |
6. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Mõisted |
6.2. | Sõnaseletused |
6.3. | Impressum |