Rõõm taas kohtuda – Opiq
1 / 4
×
Luku 1.2 (Inimeseõpetus 7. kl)
Inimeseõpetus 7. klassile. Lihtsustatud õppekava (SA Innove, HARNO)
Luku 1.2

Rõõm taas kohtuda

Arutle

  • Vaata klassis ringi. Kas teie klassi on keegi juurde tulnud või klassist lahkunud?
  • Kas sinu klassikaaslased on suvega muutunud? Kuidas?

Tagasi kooli

1. Vaata Saarde kooli õpilaste pilte 6. ja 7. klassis.
Vali 7. klassi pildile iga õpilase nimi.

Vihje
Seda ülesannet ei saa mobiiltelefonis lahendada.
  • Kas kõik poisid on alles?
  • Kas kõik tüdrukud on alles?
  • Mis sa arvad, kuidas lapsed on suvega muutunud?

Saarde kooli õpilaste suvi

2. Loe. Märgi tekstis kõik õpilaste nimed. Leia kokku 11 erinevat nime.

Saarde
kooli
7
.
klassi
õpilased
vahetasid
suve-muljeid
.
Kõigil
oli
midagi
põnevat
pajatada
.

Kalle
ja
Malle
käisid
suvel
isal
loomakliinikus
abis
loomi
ravimas
.
Eleriin
oli
suvel
Tartus
tädi
juures
,
käis
Hansapäevadel
ja
kontsertidel
.
Kaie
ja
Kaisa
olid
nädal
aega
Käsmus
kunsti-laagris
.
Uku
käis
oma
koera
Ruudiga
koertekoolis
.
Raul
aitas
vanaisal
puulõhkumise
masinaga
puid
lõhkuda
.
Aleksei
käis
suvel
tihti
kalal
ja
ta
oli
ühel
korral
saanud
isegi
2-kilose
haugi
.
Kõigi
üllatuseks
oli
ta
omal
juuksed
mustaks
värvinud
.
Kuldar
käis
oma
perega
reisimas
.
Kõige
suurem
elamus
oli
tema
jaoks
delfinaarium
Leedus
.

Uus
poiss
Alar
oli
sünnipäevaks
saanud
uue
trikiratta
ja
suve
veetis
poiss
põhiliselt
skeitpargis
.
Ingrid
Saarde
koolis
enam
ei
õpi
.
Ingridi
pere
oli
Soome
kolinud
.
Ingrid
kirjutas
Mallele
,
et
Soomes
algab
kool
juba
augustis
.
Ta
palus
kõiki
tervitada
ja
soovis
lahedat
kooliaastat
.

Õpetaja
Anna
Lepik
rääkis
suure
elevusega
sellest
,
kuidas
ta
käis
kuuma-õhupalliga
sõitmas
.
Ta
oli
selle
sõidu
omale
sünnipäeva-kingituseks
saanud
.

  • Kes on Saarde koolist lahkunud?
  • Kes on klassi juurde tulnud?

3. Lohista nimi õige tegevuse juurde.

  • Raul
  • Kuldar
  • Kaisa
  • Uku
  • õp Anna
  • Alar
  • Eleriin
  • Aleksei

Kalle

oli isal töö juures abiks.

veetis palju aega vanaisa juures.

Ingrid

kolis perega Soome.

käis trikirattaga sõitmas

käis perega Leedus delfinaariumis.

püüdis 2-kilose haugi.

treenis koera.

käis kunstilaagris

osales Hansapäevadel.

Malle

oli isal töö juures abiks.

  • Mis nimi jäi üle? Mida tema tegi?

Mida sina suvel tegid?

4. Mida sina suvel tegid. Kuula ja räägi.

  • Kuula, mida sinu õpetaja suvel huvitavat tegi.
  • Räägi pinginaabrile, mida sa suvel tegid. Kuula, mida pinginaaber tegi.
  • Mis oli sinu arvates pinginaabri suve-tegevustest kõige põnevam? Kirjuta. 
Suvi on toredate tegemiste aeg

Kokkuvõte

1. Sõnapilv suvest

  • Õpetaja annab kõigile sedeli.
  • Kirjuta oma sedelile suve kohta üks sõna.
  • Pange kõik sedelid tahvlile. Tehke sõnadest tahvlile sõnapilv.
Õpetajale

Siin võib mõelda, kas suunata õpilasi pakkuma omadus- või nimisõnu.

2. Vali klassi sõnapilvest sõnu, mis sulle sobivad. Kirjuta.

Minu suvi

3. Kuula laulu.

  • Millest laul räägib?
  • Mis meeleolu see tekitab?
00:00
00:00
Vaata ja kuula laulu „Suvi“
Odota