Kirjandus gümnaasiumile, V osa
Авторы
Janek KraaviАвторы сборника заданий
Katrin Puik, Liisi Rünkla, Inga Sapunjan, Katre TalvisteИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 17 и заданий: 49, из которых в учебнике: 6 и в сборнике заданий: 43.
-
Авторы
Janek Kraavi -
Авторы сборника заданий
Katrin Puik, Liisi Rünkla, Inga Sapunjan, Katre Talviste -
Предмет
Литература -
Класс
Гимназия -
Курс
Uuem kirjandus -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
„Nüüdiskirjandus” on e-õpik gümnaasiumi kirjanduskursuse „Uuem kirjandus” käsitlemiseks. Õpiku sissejuhatav osa annab ülevaate kirjandusest ja kirjanduselust nüüdiskultuuri kontekstis ning nüüdisaja määratlemise ja uuema kirjanduse piiritlemise põhimõtetest. Õpiku kolm põhiosa keskenduvad 21. sajandi kirjandusele, tutvustades selle suundumusi eesti ja maailmakirjanduses. Varasemat kirjandus- ja kultuuriloolist tausta, mis aitab neid suundumusi mõista, on käsitletud e-õpikus „20. sajandi kirjandus” (Janek Kraavi, Liina Lukas, Katrin Puik, Katre Talviste; Avita 2015), mis annab ülevaate ka 21. sajandi kirjanduse kõige vahetumast eelloost, 20. sajandi lõpukümnendite kirjandusest.
Õpiku kolm põhiosa on koostatud temaatiliselt. Esimene, „Mineviku (ümber)mõtestamine” tutvustab nüüdiskirjandusele iseloomulikku ajalookäsitust ja -kujutust. Teine osa „Suhted keskkonnaga” kirjeldab eri viise, kuidas kirjandus tegelikkust ja elukogemusi vahendab või teisendab. Kolmas osa „Identiteet” vaatleb inimese enesetaju ja kogukondlike suhete kujutamist nüüdiskirjanduses, pöörates tähelepanu seostele tehnoloogia, rahvuslikkuse ja üleilmastumise, keha ja soo probleemistikuga. Viimane peatükk „Keel ja kirjandus” käsitleb sõnakunsti enese väljendusvahendite ja vormide muutumist.
Iga peatükk sisaldab lugemistekste nüüdiskirjanduse teostest, mille hulgas on nii eesti algupära kui ka tõlketeoseid, proosa- ja värsstekste, jutustavat, lüürilist ja draamakirjandust. Õpi- ja lugemistekstide juurde kuuluvad arutlus- ja analüüsiülesanded, mille toel õpilane saab süveneda, õpitu ja elu üle reflekteerida ning uusi teadmisi kinnistada. Ülesannete kogus leidub lisaks mitmesuguseid lisaülesandeid, mis on abiks tervikteoste käsitlemisel ning kultuuriajakirjanduse jälgimisel.
1. Nüüdisaeg ja kirjandus
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Kuidas kirjandust tehakse?
Для бесплатного ознакомления! |
1.2. | Milline on nüüdisaegne kirjandus? |
2. Mineviku (ümber)mõtestamine
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Uus ajalootaju |
2.2. | Kuidas minevikust jutustada? |
2.3. | Kuidas möödunut tajuda? |
2.4. | Traumakirjandus |
3. Suhted keskkonnaga
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Elulähedus |
3.2. | Transgressioon |
3.3. | Võimalikud maailmad |
3.4. | Mure tuleviku pärast |
4. Identiteet
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Inimene ja tehnoloogia |
4.2. | Keha ja sugu |
4.3. | Rahvuslik ja globaalne |
4.4. | Keel ja kirjandus |
5. Loendid
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Tekstid ja illustratsioonid |
5.2. | Kasutatud allikad |
5.3. | Impressum |