Авторы
Anu Aavik, Toivo Aavik, Jüri Allik, Kenn Konstabel, Heiki RaudlaАвторы сборника заданий
Anu AavikИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 36 и заданий: 180, из которых в учебнике: 43 и в сборнике заданий: 137.
-
Авторы
Anu Aavik, Toivo Aavik, Jüri Allik, Kenn Konstabel, Heiki Raudla -
Авторы сборника заданий
Anu Aavik -
Предмет
Обществоведение, человек и общество, человековедение -
Класс
7 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011, Государственная учебная программа 2023 -
Входит в пакет
III kooliastme esimene õppekomplekt seob inimese- ja ühiskonnaõpetuse ainevaldkonna, keskendudes õppekavast lähtuvalt peamiselt esimesele. Õppekomplekt on jaotatud viieks osaks, mis käsitlevad inimese arengut, inimest üksikult ja suhetes teistega, õiguslikke suhteid ühiskonnas ning tervise mitmesuguseid aspekte. Õppekomplekt toetab sotsiaalvaldkonna üldoskuste kujundamist ja nende lõimingut teiste ainevaldkondadega.
Peatükid on jaotatud õppetekstiks ja huvipakkuvateks lisatekstideks, teemasid näitlikustab ka rohke pildimaterjal. Materjali kinnistada ja teadmisi kontrollida aitavad arutlusküsimused ja interaktiivsed ülesanded. Nagu teistegi õppekomplektide puhul, hõlbustab õppimist võimalus enda jaoks olulist teksti esile tõsta ning lisada õpikusse oma materjali. Seda saavad teha nii õpilased kui ka õpetaja. Õpetaja saab enda lisatud materjali muuta kättesaadavaks ka õpilastele.
Iga peatüki juurde kuulub ka ülesannete kogu, kust õpetaja saab nii individuaalselt kui ka tervele klassile kodu- või tunnitööks, aga ka hindeliseks lahendamiseks ülesandeid määrata. Ülesanded arendavad loovust, kriitilist mõtlemist ja iseseisva töö oskust. Ülesannete vastuseid on õpetajal võimalik kontrollida ja hinnata.
Väljaandja kinnitab: õppekomplekt vastab põhikooli riiklikule õppekavale ja haridus- ja teadusministri poolt õppekirjandusele kehtestatud nõuetele.
1. Inimese areng
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. |
Teadus inimesest
Для бесплатного ознакомления! |
1.2. | Inimese aju |
1.3. | Keel |
1.4. | Pärilikkus |
1.5. | Inimese võimed |
1.6. | Õppimine |
1.7. | Kokkuvõte. Inimese areng |
2. Mina
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Mälu |
2.2. | Emotsioonid |
2.3. | Väärtused ja väärtushinnangud |
2.4. | Otsustusvõime ja iseloomu kasvatamine |
2.5. | Empaatia |
2.6. | Kokkuvõte. Mina |
3. Suhted
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Sugu ja sooline käitumine |
3.2. | Sõprus ja armastus |
3.3. | Kohanemisvõime |
3.4. | Inimene ja rühm |
3.5. | Õigused ja kohustused |
3.6. | Kokkuvõte. Suhted |
4. Õigus ühiskonnas
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Inimõigused |
4.2. | Lapse õigused ja kohustused |
4.3. | Õigusriik |
4.4. | Õigus ja võim |
4.5. | Õiguskord ja julgeolek |
4.6. | Kokkuvõte. Õigus ühiskonnas |
5. Tervis
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Tervis ja tervislik elustiil |
5.2. | Tervislik söömine |
5.3. | Kehaline aktiivsus |
5.4. | Riskide vältimine |
5.5. | Kokkuvõte. Tervis |
6. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
6.1. | Inimõiguste ülddeklaratsioon |
6.2. | Lapse õiguste konventsioon |
6.3. | Eesti Vabariigi põhiseadus |
6.4. | Mõisted |
6.5. | Sõnaseletused |
6.6. | Impressum |