Авторы
Kersti Jankovski, Rein KuresooАвторы сборника заданий
Kersti Jankovski, Rein Kuresoo, Tiia KuresooИздатель
-
В учебном комплекте параграфов: 53 и заданий: 504, из которых в учебнике: 230 и в сборнике заданий: 274.
-
Авторы
Kersti Jankovski, Rein Kuresoo -
Авторы сборника заданий
Kersti Jankovski, Rein Kuresoo, Tiia Kuresoo -
Предмет
Природоведение -
Класс
5 класс -
Язык издания
Эстонский язык -
Издатель
Avita -
Учебная программа
Государственная учебная программа 2011 -
Входит в пакет
Õpik vastab kehtivale riiklikule õppekavale ja selle maht on 70 ainetundi.
E-õpik ühendab endas 2012. aastal ilmunud õpiku ja kaheosalise töövihiku materjali, mida on täiendatud ja parandatud. Nii nagu paberõpik, on ka e-õpik jagatud teemaplokkideks, mis omakorda koosnevad peatükkidest. Iga peatükk algab sissejuhatavate küsimustega ning lõpeb kokkuvõtte ja uute mõistete kordamisega.
5. klassis õpitakse vee omadusi ning räägitakse vee tähtsusest inimese ja teiste organismide jaoks. Tutvutakse Eesti jõgede ja järvede ning Läänemere ja selle elustikuga. Uuritakse, millest koosneb õhk, samuti käsitletakse ilma ning tähtsamaid ilmaelemente. II kooliastme õppekavas esitatud soovituslikku teemade jaotust klassiti pole täpselt järgitud, teemasid on ümber tõstetud parema ülesehituse ja teemade loogilise järgnevuse saavutamise eesmärgil. Sellest tingitult tuleks 5. ja 6. klassi õpikuid käsitleda ühtse komplektina.
E-õpikusse on lisatud senisest rohkem fotosid ja illustratsioone, et teksti oleks lihtsam mõista. Peatüki õppeteksti kõrval on peale illustreeriva materjali ka küsimused ja ülesanded, mis aitavad õpilasel loetut kinnistada ja tekstist arusaamist kontrollida.
Iga peatüki juurde kuulub ülesannete kogu, millest õpetaja saab määrata ülesandeid nii individuaalselt kui ka kogu klassile koduseks tööks, tunnitööks või ka hindeliseks lahendamiseks. Ülesandeid on nii loovuse, kriitilise mõtlemise kui ka iseseisva töö arendamiseks. Kõikide ülesannete vastuseid saab õpetaja kontrollida ja hinnata. Faktipõhiste ülesannete puhul on õpetajale ette antud ka õiged vastused.
E-õpikut saavad vajaliku materjaliga täiendada nii õpetajad kui ka õpilased. Õpetajal on võimalik teha enda lisatud materjal kättesaadavaks ka õpilastele.
1. Vesi
Номер |
Параграф |
---|---|
1.1. | Veeta ei saa |
1.2. | Vesi kui aine. Vee omadused |
1.3. | Vee olekud ja nende muutumine |
1.4. | Tahke, gaasilise ja vedela aine omadused |
1.5. | Vee soojuspaisumine, vee soojenemine ja jahtumine |
1.6. |
Pindpinevus ja märgumine
Для бесплатного ознакомления! |
1.7. | Kapillaarsus |
1.8. | Põhjavesi |
1.9. | Vee kasutamine |
2. Jõgi ja järv
Номер |
Параграф |
---|---|
2.1. | Jõgi |
2.2. | Jõe toit on vesi |
2.3. | Jõe teekond lähtest suudmeni |
2.4. | Eesti jõed on eriilmelised |
2.5. | Järv |
2.6. | Eesti järved on eriilmelised |
2.7. | Järvevee omadused |
2.8. | Loomade kohastumused eluks vees |
2.9. | Taimede kohastumused eluks vees |
2.10. | Veekogu kui elukooslus |
2.11. | Järvede taimed |
2.12. | Järves elab palju selgrootuid |
2.13. | Selgroogsed loomad järves |
2.14. | Taimed jões |
2.15. | Loomad jões. Selgrootud ja kalad |
2.16. | Loomad jões. Imetajad ja linnud |
3. Õhk
Номер |
Параграф |
---|---|
3.1. | Õhk ja õhu koostis |
3.2. | Õhu omadused. Õhu soojusaste |
3.3. | Õhu omadused. Õhurõhk |
3.4. | Õhurõhk ja õhu liikumine |
3.5. | Hapnik |
3.6. | Õhk ja taimed |
3.7. | Õhk ja loomad |
3.8. | Õhu saastamine ja kaitse |
3.9. | Ilm |
3.10. | Ilmaelemendid. Õhutemperatuur |
3.11. | Ilmaelemendid. Tuule suund ja kiirus |
3.12. | Ilmaelemendid. Pilved |
3.13. | Ilmaelemendid. Sademed |
3.14. | Ilmastik |
4. Läänemeri
Номер |
Параграф |
---|---|
4.1. | Läänemeri |
4.2. | Vesi Läänemeres |
4.3. | Läänemere mõju ilmastikule |
4.4. | Mere mõju inimtegevusele |
4.5. | Läänemere taimed ja vetikad |
4.6. | Kalad Läänemeres |
4.7. | Läänemere selgrootud ja imetajad |
4.8. | Merelinnud |
4.9. | Saarte ja ranniku taimestik |
4.10. | Läänemere reostus ja kaitse |
5. Lisad
Номер |
Параграф |
---|---|
5.1. | Looduspäevik |
5.2. | Lisamaterjale uudishimulikele |
5.3. | Mõisted |
5.4. | Impressum |