-
Õppekomplektis on 63 peatükki ning 487 ülesannet, millest 270 on õpikus ja 217 ülesannetekogus.
-
Autorid
Katri Kütt, Maret Lill, Evelyn Ojaperv, Krista Saadoja -
Ülesannetekogu autorid
Katri Kütt, Maret Lill, Evelyn Ojaperv, Krista Saadoja, Krista Sunts -
Aine
Inimeseõpetus -
Klass
8. klass -
Teose keel
Eesti keel -
Väljaandja
SA Innove, HARNO -
Õppekava
Põhikooli lihtsustatud riiklik õppekava 2010 -
Kuulub paketti
Tasuta
Inimeseõpetuse 8. klassi õppematerjali koostamisel on lähtutud hetkel kehtivast õppekavast ja inimeseõpetuse ainekavas märgitud rõhuasetustest ja kohustuslikest õpiväljunditest. Vastavalt õppekavale on õppematerjali koostajad arvestanud, et seda jätkuks terveks õppeaastaks. Inimeseõpetuse õppesisu on koostatud ja selle rakendamine toimub kontsentriliselt: eelnevalt õpitut korratakse või tuletatakse meelde, vajadusel kujundatakse puuduvaid teadmisi-oskusi.
8. klassiga algab põhikooli viimane periood ja planeeritav töö toetub 7. klassis saavutatud oskustele ning kinnistab neid. Inimeseõpetuse aines käsitletakse peamiselt teabe- ja tarbetekste. Nende käsitlemine on tihedasti seotud tekstimõistmisstrateegiate kasutamisega, mida on eesti keele tundides omandatud.
1. Käitumine rühmas
Järg |
Peatükk |
---|---|
1.1. | Saame jälle kokku! |
1.2. | Erinevad rühmad |
1.3. | Rühma kuulumise hea külg |
1.4. | Kokkulepped rühmas |
1.5. | Rühma kuulumise halb külg |
1.6. | Kiusamine |
2. Lähisuhted ja perekond
Järg |
Peatükk |
---|---|
2.1. | Seksuaalsus |
2.2. | Seksuaalne orientatsioon – kas poisiga või tüdrukuga |
2.3. | Soostereotüübid |
2.4. | Paarisuhe – mis ja kuidas? |
2.5. | Kui kaugele oled valmis minema? |
2.6. | Mehe ja naise keha |
2.7. | Turvalised paarisuhted |
2.8. | Kuidas suhet hoida? |
2.9. | Perekond |
2.10. | Peremudelid |
2.11. | Pereliikmete rollid |
2.12. | Emotsioonide juhtimine |
2.13. | Vägivald lähisuhetes |
2.14. | Kuidas vägivaldset käitumist ära tunda? |
2.15. | Kust abi saab? |
3. Tervise hoidmine
Järg |
Peatükk |
---|---|
3.1. | Tervis – mis see on? |
3.2. | Tervist toetav toitumine |
3.3. | Kuidas inimesed toituvad? |
3.4. | Liikumine muudab tervise tugevaks |
3.5. | Sinu liikumisharjumus |
3.6. | Uni – tervislik valik |
3.7. | Vaimne tervis ja stress |
3.8. | Depressioon |
3.9. | Tervishoiu-süsteem Eestis |
3.10. | Abi küsimine ja arsti poole pöördumine |
3.11. | Terviseinfo |
3.12. | Kriisiolukorrad |
4. Riskikäitumine
Järg |
Peatükk |
---|---|
4.1. | Riskikäitumine – mis see on? |
4.2. | Vägivald – mis see on? |
4.3. | Riskid vees |
4.4. | Veeohutus |
4.5. | Riskid liikluses |
4.6. | Uimastid |
4.7. | Toitumisriskid |
4.8. | Nutiriskid |
4.9. | Riskikäitumise põhjused |
4.10. | Kriisiabi ja nõustamine |
5. Inimene ja välimus
Järg |
Peatükk |
---|---|
5.1. | Rõivad – kui palju neid vaja on? |
5.2. | Olukorraga sobiv riietus |
5.3. | Rõivaste hooldamine |
5.4. | Mugavad ja sobivad jalanõud |
6. Inimene ja teave
Järg |
Peatükk |
---|---|
6.1. | Uudised – mis ja milleks? |
6.2. | Mille poolest uudised erinevad? |
7. Inimesed, asjad, raha
Järg |
Peatükk |
---|---|
7.1. | Inimesed ja asjad |
7.2. | Mis on raha? |
7.3. | Meie igapäevane raha |
7.4. | Raha planeerimine |
7.5. | Pangateenused |
7.6. | Igapäevased sisseostud |
7.7. | Toitlustuskohad |
7.8. | Kataloogikaubandus ja internetipoed |
8. Edasiõppimise võimalused
Järg |
Peatükk |
---|---|
8.1. | Õpi ennast tundma: isikuomadused, oskused ja võimed |
8.2. | Mida elukutse valikul arvestada? |
8.3. | Ametid |
8.4. | Kus saab edasi õppida? |
9. Lisad
Järg |
Peatükk |
---|---|
9.1. | Mõisted |
10. Õpetajale
Järg |
Peatükk |
---|---|
10.1. | Impressum |