-
Oppimateriaali sisältää 63 lukua ja 487 tehtävää, joista 270 sijaitsee kirjan luvuissa ja 217 opettajan tehtäväkokoelmassa.
-
Tekijät
Katri Kütt, Maret Lill, Evelyn Ojaperv, Krista Saadoja -
Tehtäväkokoelman tekijät
Katri Kütt, Maret Lill, Evelyn Ojaperv, Krista Saadoja, Krista Sunts -
Aine
Terveystieto -
Luokka
8. luokka -
Teoksen kieli
Viro -
Kustantamo
SA Innove, HARNO -
Opetussuunnitelma
Peruskoulun yksinkertaistettu valtakunnallinen opetusohjelma 2010 -
Kuuluu paketteihin
Ilmainen
Inimeseõpetuse 8. klassi õppematerjali koostamisel on lähtutud hetkel kehtivast õppekavast ja inimeseõpetuse ainekavas märgitud rõhuasetustest ja kohustuslikest õpiväljunditest. Vastavalt õppekavale on õppematerjali koostajad arvestanud, et seda jätkuks terveks õppeaastaks. Inimeseõpetuse õppesisu on koostatud ja selle rakendamine toimub kontsentriliselt: eelnevalt õpitut korratakse või tuletatakse meelde, vajadusel kujundatakse puuduvaid teadmisi-oskusi.
8. klassiga algab põhikooli viimane periood ja planeeritav töö toetub 7. klassis saavutatud oskustele ning kinnistab neid. Inimeseõpetuse aines käsitletakse peamiselt teabe- ja tarbetekste. Nende käsitlemine on tihedasti seotud tekstimõistmisstrateegiate kasutamisega, mida on eesti keele tundides omandatud.
1. Käitumine rühmas
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
1.1. | Saame jälle kokku! |
1.2. | Erinevad rühmad |
1.3. | Rühma kuulumise hea külg |
1.4. | Kokkulepped rühmas |
1.5. | Rühma kuulumise halb külg |
1.6. | Kiusamine |
2. Lähisuhted ja perekond
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
2.1. | Seksuaalsus |
2.2. | Seksuaalne orientatsioon – kas poisiga või tüdrukuga |
2.3. | Soostereotüübid |
2.4. | Paarisuhe – mis ja kuidas? |
2.5. | Kui kaugele oled valmis minema? |
2.6. | Mehe ja naise keha |
2.7. | Turvalised paarisuhted |
2.8. | Kuidas suhet hoida? |
2.9. | Perekond |
2.10. | Peremudelid |
2.11. | Pereliikmete rollid |
2.12. | Emotsioonide juhtimine |
2.13. | Vägivald lähisuhetes |
2.14. | Kuidas vägivaldset käitumist ära tunda? |
2.15. | Kust abi saab? |
3. Tervise hoidmine
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
3.1. | Tervis – mis see on? |
3.2. | Tervist toetav toitumine |
3.3. | Kuidas inimesed toituvad? |
3.4. | Liikumine muudab tervise tugevaks |
3.5. | Sinu liikumisharjumus |
3.6. | Uni – tervislik valik |
3.7. | Vaimne tervis ja stress |
3.8. | Depressioon |
3.9. | Tervishoiu-süsteem Eestis |
3.10. | Abi küsimine ja arsti poole pöördumine |
3.11. | Terviseinfo |
3.12. | Kriisiolukorrad |
4. Riskikäitumine
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
4.1. | Riskikäitumine – mis see on? |
4.2. | Vägivald – mis see on? |
4.3. | Riskid vees |
4.4. | Veeohutus |
4.5. | Riskid liikluses |
4.6. | Uimastid |
4.7. | Toitumisriskid |
4.8. | Nutiriskid |
4.9. | Riskikäitumise põhjused |
4.10. | Kriisiabi ja nõustamine |
5. Inimene ja välimus
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
5.1. | Rõivad – kui palju neid vaja on? |
5.2. | Olukorraga sobiv riietus |
5.3. | Rõivaste hooldamine |
5.4. | Mugavad ja sobivad jalanõud |
6. Inimene ja teave
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
6.1. | Uudised – mis ja milleks? |
6.2. | Mille poolest uudised erinevad? |
7. Inimesed, asjad, raha
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
7.1. | Inimesed ja asjad |
7.2. | Mis on raha? |
7.3. | Meie igapäevane raha |
7.4. | Raha planeerimine |
7.5. | Pangateenused |
7.6. | Igapäevased sisseostud |
7.7. | Toitlustuskohad |
7.8. | Kataloogikaubandus ja internetipoed |
8. Edasiõppimise võimalused
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
8.1. | Õpi ennast tundma: isikuomadused, oskused ja võimed |
8.2. | Mida elukutse valikul arvestada? |
8.3. | Ametid |
8.4. | Kus saab edasi õppida? |
9. Lisad
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
9.1. | Mõisted |
10. Õpetajale
Kirjanmerkki |
Luku |
---|---|
10.1. | Impressum |